Piątek, 27 maja 2016 · dodano: 28.05.2016 | Komentarze 0

Przed wyjazdem słyszałem w oddali grzmoty, ale myślałem, że jakoś się uda. Wiadomo, że majowe burze to rosyjska ruletka – nie da się ich przewidzieć. Jadąc nad Zalew widziałem, że chmura zrzuca w tamtych okolicach swoje cargo. Nadal łudziłem się, że odejdzie, zanim się tam pojawię. Ale gdy zaczęli mnie mijać coraz bardziej przemoczeni rowerzyści, wiedziałem, że zaraz się zacznie. No i się zaczęło - bardzo intensywna zlewa. Zajęło mi z pięć minut, zanim dotarłem pod most na ul. Żeglarskiej. Wystarczyło to jednak, abym został kompletnie przemoczony. No a że jechałem w normalnych ubraniach, to pewnie z 2 kg przybyło. Pod mostem tłumy ludzi chroniących się przed ulewą. Po raz pierwszy zauważyłem, że tworzą się tam stalaktyty. W pewnym momencie było wszystko – grzmoty, deszcz, słońce i podwójna tęcza. Poczekałem jedynie, aż deszcz stracił na intensywności i pojechałem dalej. Podjazd ul. Żeglarską pod rwący potok. Okazało się jednak, że ulewa nawiedziła jedynie północny skraj Zalewu. Od pierwszej hopki na ul. Osmolickiej i przez całą ul. Cienistą suchutko. Mimo przemoczenia jechało się bardzo przyjemnie – temperatura powietrza tak wysoka, że nie było szansy się wychłodzić. Jedynie parno jak w tropikach. Na Zalewie po burzy nietypowo wysoka fala. Rower uświniony po pachy, ale i tak miałem go umyć, więc wyjazd zdecydowanie na plus.

Nimfy stawowe w pozycji kołowej
Nimfy stawowe w pozycji kołowej © chirality