Idealny dzień na rower

Sobota, 22 marca 2014 · dodano: 22.03.2014 | Komentarze 0

Wiosna ma raptem kilka dni, a już pogodowo rozpieszcza. Ranek musiałem poświęcić pracy w ogrodzie, bo flora ostro ruszyła z wegetacją. Dopiero po południu mogłem wyskoczyć na standardową pętlę dookoła Zalewu Zemborzyckiego. Przed jazdą zmieniłem tylko łańcuch na nowy, bo planuję jeździć na trzech sztukach rotowanych co 700 km - podobno tak jest bardziej profesjonalnie, tak przynajmniej twierdzą producenci łańcuchów. Na termometrze 19 stopni Celsjusza w cieniu, więc po raz pierwszy jazda w letnim negliżu, oczywiście w granicach prawa i dobrego smaku. Na trasie tłumy rowerzystów, biegaczy, rolkarzy, spacerowiczów, piesków i tym podobnych stworzeń. Z jednej strony lubię, jak na ścieżce dużo się dzieje, bo można oddać się obserwacjom, ale niepożądaną tego konsekwencją jest wzrost ryzyka. Aby to przetrwać w jednym kawałku, nie można nikomu ufać i trzeba być przygotowanym na wszystko. Ot, jedzie facet i widzę, że się kompletnie relaksuje i pełną gębą wchłania krajobrazy. Zaczynam go wyprzedzać, facet to zauważa i natychmiast ostro depcze na korbę. Pytam go, dlaczego się napina akurat teraz. Nawet na mnie nie spojrzał i tak dociągnęliśmy do ostrego zakrętu, gdzie byłem zmuszony odpuścić. Potem chciałem mu wyjaśnić to i owo, ale tylko się spojrzał, jakby chciał mnie rozdeptać. Bywa.
Garmin Connect znowu dokazuje. Tym razem nalega, aby przewyższenia szacować z danych wysokościomierza barycznego. Mnie to odpowiada, ale nie wiem, dlaczego nie trzyma się jednej i tej samej metody.

Flora ruszająca z wegetacją
Flora ruszająca z wegetacją: nabrzmiałe hiacynty © chirality