XXI Lubartowskie Święto Roweru

Niedziela, 29 czerwca 2014 · dodano: 30.06.2014 | Komentarze 0

Po wczorajszej ekspedycji, dzisiaj należał się relaks, jak psu owies. Zapewnili go organizatorzy XXI Lubartowskiego Święta Roweru. Ponieważ Lubartów jest siedzibą powiatu, więc przy okazji mogłem odhaczyć kolejny cel w moim 2014 Stolice Lubelskich Powiatów Tour.

photo powiaty_04b_zps54e7856a.gif
This artwork, "Stolice Lubelskich Powiatów Tour 2014", is a derivative of "Mapa administracyjna województwa lubelskiego '' by MaKa (CC BY SA )."Stolice Lubelskich Powiatów Tour 2014" is licensed under CC BY SA by chirality.

Z wyjazdem do Lubartowa zbierałem się jak sójka za morze i dom opuściłem grubo po piętnastej. Po raz pierwszy miałem okazję jechać nowym odcinkiem DK19 na wylocie z Lublina. Pomimo, że jeszcze opachołkowany, to jednak jedzie się nim znacznie lepiej niż jego starszą wersją, która straszyła tam jeszcze w zeszłym roku. W bazie Święta Rowerów byłem na 10 minut przed zakończeniem rejestracji uczestników. Do przejechania organizatorzy przygotowali cztery trasy o różnej długości (od 17 km do 58 km). Oczywiście wybrałem tę najkrótszą, bo pogodziłem się z tym, że tego dnia najdłuższego dystansu i tak raczej nie wykręcę - ambitni jeżdżący tam od 8:00 do 18:00 zazwyczaj robią coś koło 300 km. Strasznie fajnie jedzie się rowerem wsród masy innych rowerzystów i już dla tego uczucia warto pojawić się w Lubartowie. W połowie trasy (po całych 9 km!), obok pałacu w Kozłówce znajdował się punkt kontrolny, na którym podbiłem swoją kartę i wyjechałem w daleką podróz do mety w Lubartowie (8 km!). Po wizycie w punkcie kontrolnym, udałem się w poczuciu dobrze spełnionego obowiązku po nagrodę. Niestety, okazało się, że te już się skończyły (z tego wnoszę, że w imprezie wzięło udział ponad 12 tysięcy rowerzystów, bo tyle koszulek-nagród organizatorzy przygotowali). No ale tragedii nie ma, bo organizatorzy obiecali przygotować kolejną ich partię. Czeka mnie więc niedługo wyjazd do Lubartowa po odbiór różowej koszulki lidera (fajny kolor, bo będzie pasował do lakieru na moich paznokciach). Po opchnięciu porcji darmowej grochówki, przyłączyłem się do tradycyjnej parady rowerowej po ulicach miasta, którą prowadził facet na monocyklu z trąbką. Pomimo tego, że kolejnym punktem programu były dekoracje zwycięzców w różnych kategoriach, jak i losowanie wśród wszystkich uczestników 21 rowerów, to jednak zdecydowałem się wracać do Lublina, żeby nie szlajać się po zmroku na DK19 (błąd z zeszłego roku). Jak się okazało, pomysł trafiony, bo w Ciecierzynie złapałem kapcia. Dobrze, że po wczorajszym zakupie torby podsiodłowej w niemieckiej sieci supermarketów, zacząłem wozić sporo gratów ze sobą, więc obyło się bez wycieczki z buta.
Reasumując, bardzo udana impreza i w przyszłym roku również postaram się wziąć w niej udział. Będę wtedy chciał przejechać każdą z tras przynajmniej raz, bo kręcenie 17 km w obecności kilkunastu tysięcy rowerzystów to jednak lekki obciach - tyle robiły dzieci na rowerkach trójkołowych.

Moj rower w Lubartowie
Mój rower w Lubartowie © chirality

Moj rower w Lubartowie, wersja tablicowa © chirality

Baza XXI Święta Rowerów w Lubartowie
Baza XXI Święta Roweru w Lubartowie - ciekawe, jakiego koloru są w tym roku koszulki... © chirality