Mazovia MTB Kazimierz Dolny

Niedziela, 21 września 2014 · dodano: 23.09.2014 | Komentarze 0

Każdy pretekst, aby pojechać do Kazimierza Dolnego jest dobry. Tym razem było nim kibicowanie uczestnikom wyścigu Mazovia MTB. Rano trochę ociągałem się z wyjazdem, bo pogoda nie była za ciekawa - zimno i zanosiło się na deszcz. Przejazd do Kazimierza bez historii. Miałem jedynie okazję postudiować anatomię jeży w różnych stadiach rozjechania - było ich na asfalcie zdecydowanie zbyt wiele. Do celu dotarłem na styk, gdy właśnie ruszali zawodnicy z czołowego sektora. Na pierwszej prostej zawodnicy wzbijali wielkie tumany kurzu i jeżeli ktoś na to narzekał, to pogoda później warunki boleśnie skorygowała. Z aparatem ulokowałem się na podjeździe na ulicy Zamkowej. Ze względu na traumatyczne przeżycia z nim związane czułem, że tam będzie ciekawie. Podjazd momentami jest bardzo stromy (do 17.7%/100 m), a do tego wyłożony kocimi łbami pamiętającymi czasy króla Ćwieczka. Biorąc go z buta, robiłem jednocześnie zdjęcia zawodnikom w kolejnych stadiach wspinaczki. Na szczycie podłączyłem się do końcówki wyścigu, bo miałem nadzieję, że uda mi się porobić zdjęcia na kolejnym podjeździe. Niestety, zawodnicy po chwili skręcili na jakieś wertepy, które musiałem odpuścić. Wróciłem więc do Kazimierza zaliczając bardzo przyjemny zjazd ze Skowieszynka w stronę Bochotnicy. Na miejscu zorientowałem się, że złapałem kapcia, najpewniej na trylinkowej nawierzchni u szczytu podjazdu ulicą Zamkową. Gdy zabrałem się za wymianę dętki, zaczął siąpić drobny deszcz, który po chwili rozbujał się na dobre. Po ponadgodzinnej zlewie niebo się przejaśniło - oczami wyobraźni widziałem taplanie się w błocie rowerzystów na trasie. Na mecie zrobiłem zdjęcia kilku zawodnikom kończącym wyścig po owym taplaniu i dźwięki wydawane przez zakatowane napędy raniły serce me. Początkowo planowałem zostać w Kazimierzu do dekoracji zwycięzców, ale byłem tak przemoczony i wychłodzony, że dla własnego dobra postanowiłem się zwijać do domu. Powrót nie za przyjemny, bo do Miłocina drogi solidnie zlane i przelotne mżawki. Do domu dobiłem ufajdany po kask, ale warto było, bo atmosfera na kazimierskim wyścigu bardzo mi się podobała. Żałuję jedynie, że przed wyjazdem nie zapoznałem się z przebiegiem trasy i nie wybrałem kilku dodatkowych punktów obserwacyjnych.
Wszystkie zdjęcia z wyścigu TUTAJ.

Mazovia MTB Kazimierz Dolny - start wyścigu
Mazovia MTB Kazimierz Dolny - start wyścigu © chirality

Mazovia MTB Kazimierz Dolny - pierwsza prosta w kurzu
Mazovia MTB Kazimierz Dolny - pierwsza prosta w kurzu © chirality

Mazovia MTB Kazimierz Dolny - początek podjazdu pod ulice Zamkową
Mazovia MTB Kazimierz Dolny - początek podjazdu ulicą Zamkową © chirality

Mazovia MTB Kazimierz Dolny - początek podjazdu pod ulicę Zamkową

Mazovia MTB Kazimierz Dolny - pierwsza stromizna ulicy Zamkowej (15.5%/100 m)
Mazovia MTB Kazimierz Dolny - pierwsza stromizna ulicy Zamkowej (15.5%/100m) © chirality

Mazovia MTB Kazimierz Dolny - wypłaszczenie między stromiznami na ulicy Zamkowe
Mazovia MTB Kazimierz Dolny - wypłaszczenie między stromiznami na ulicy Zamkowej © chirality

Mazovia MTB Kazimierz Dolny - druga stromizna ulicy Zamkowej (17.7%/100m + 14.0%/100m) © chirality

Mazovia MTB Kazimierz Dolny - finish
Mazovia MTB Kazimierz Dolny - finisz © chirality

Mazovia MTB Kazimierz Dolny - wielka czystka
Mazovia MTB Kazimierz Dolny - wielka czystka © chirality

Mazovia MTB Kazimierz Dolny - nagrody dla zwycięzców