Lubelska pętelka

Czwartek, 12 maja 2016 · dodano: 06.06.2016 | Komentarze 0

Standardowa trasa po południowo-zachodnich okolicach Lublina. Upalnie i wschodni wiatr, który zaczął przeszkadzać w drugiej połowie trasy. Po raz pierwszy w tym roku odurzał mnie rzepak. Za kilka dni będzie apogeum jego kwitnienia, więc wtedy wyskoczę na okoliczne hopki postrzelać żółte fotki. Do Żabiej Woli czterokrotnie wyprzedzał mnie ten sam radiowóz – pewnie posterunkowy robił objazd swojego rewiru. Długa prosta na Bychawę wgryza się tunelem w kwitnące kasztany. W Krebsówce minąłem stojącego na jezdni dużego psa. Spokojny i rozleniwiony upałem, więc nawet na mnie nie spojrzał. Nadjeżdżający z naprzeciwka samochód go rozjechał i nawet się nie zatrzymał. Skurwysyństwo. I brak słów. Na krajówce konkretny ruch ciężarowy, który w połączeniu z wiatrem sprawiał, że mnie po poboczu nosiło. Na jednym z podjazdów wyprzedził mnie szosowiec. Przez chwilę myślałem o złapaniu koła, ale zupełnie nie byłem w stanie go utrzymać. Przed wjazdem do Lublina mijałem ponownie nową kładkę. Teraz już wiem, że nie jest to ani część jakiejś jezdni, ani kładka dla pieszych, a przejście dla zwierząt. Na ul. Jana Pawła II ostro hamuję przed zajeżdżającą mi drogę dziewczynką na wrotkach. Spacerujący obok chodnikiem tatuś nie reagował na dziecko miotające się po DDR. Zrugałem więc. Lekko się ujechałem, bo cała trasa w lekkim bólu i nie mogłem znaleźć wygodnej pozycji na siodełku.