Lipiec, 2016

Czwartek, 21 lipca 2016 · dodano: 22.07.2016 | Komentarze 0

Piękna pogoda chyba postanowiła zagościć w moich rewirach na dłużej. Skorzystałem więc i wyjechałem na trzy pętle dookoła Zalewu. Na zachodnim brzegu pomagał mi północny wiatr, a w twarz dostawałem go w lesie. Dobry układ. Przed jazdą zrobiłem dokładną inspekcję kasety. Zęby trzech środkowych koronek wyglądają jak z pyska piranii, więc sobie na tych przełożeniach raczej nie pojeżdżę. Rower jednak jest generalnie pod sakwy, więc nie musi osiągać jakichś wysokich prędkości. Dlatego postanowiłem dorżnąć napęd do końca sezonu i dopiero potem coś kombinować. Nad Zalewem tłumy rowerzystów, ale jechało się w miarę spokojnie. Nie każdemu, bo mijałem faceta targającego w jednej ręce rower, a w drugiej wygięte w ósemkę przednie koło. Do tego, gdy już wracałem do domu, DDR w kierunku Zalewu podążała karetka pogotowia. Szczerze mówiąc dziwię się, że spotykam ją tam tak rzadko.
A pod wieczór przejechałem się jeszcze nad zaporę na Zalewie.

Środa, 20 lipca 2016 · dodano: 20.07.2016 | Komentarze 0

Trzy rundki dookoła Zalewu i to, nareszcie, w pełnym słońcu. Przeskakujący na zębatkach łańcuch nadal swoje, czym zmusza mnie do podjeżdżania na bardzo miękkich przełożeniach. Muszę jednak przyznać, że takie mielenie na podjazdach też ma swoje plusy. Mam lekkie opory przed wymianą kasety, bo może to wywołać, dosłownie, reakcję łańcuchową, której konsekwencją będzie nowy napęd. Dzisiaj zauważyłem, że spinka jest nienaturalnie luźna, więc będę musiał szarpnąć się na nową. Kto wie, może to właśnie ona źle wpływa na pracę napędu.

Wtorek, 19 lipca 2016 · dodano: 19.07.2016 | Komentarze 0

W końcu przeczyściłem i nasmarowałem napęd w góralu. Najwyższy czas, bo należało mu się to od ponad tygodnia. Łańcuch rzęził ostatkiem sił, a co gorsza przeskakiwał na moich ulubionych zębatkach. Po rotacji łańcucha przeskakiwanie nie ustąpiło, co zmusza mnie do jazdy na zbyt ciężkich przełożeniach po płaskim i zbyt miękkich przełożeniach na podjazdach. Utrapienie. Właśnie tak przejechałem dzisiaj trzy pętelki dookoła Zalewu. Podobnie jak wczoraj przepiękne słońce towarzyszyło mi przez pierwsze dwa kółka. Później nadciągnęły sine chmury, więc jak najszybciej chciałem się zwinąć do bazy, bo nie miałem ochoty na ponowne czyszczenie napędu. Na szczęście minimalny deszcz pojawił się tylko w Dąbrowie, a na reszcie trasy było sucho.
Zauważyłem, że Garmin Connect zmienił wygląd wklejanych mapek. Moim zdaniem na lepsze.

Poniedziałek, 18 lipca 2016 · dodano: 18.07.2016 | Komentarze 0

Po zakończeniu transmisji z czasówki Tour de Pologne, pojechałem nad Zalew przekręcić trzy kółka. Wyszło prawie tak, jak robili to na TdP zawodowcy. Oni wykręcali 50 km/h przy 25 km, a ja bardzo podobnie, bo 50 km przy 25 km/h. Przez dwa kółka miałem piękną słoneczną pogodę, lecz na ostatnim zachmurzyło się ponownie. Na zachodnim brzegu pomagał północny wiatr, ale jego siła nie była tak duża, jak przez ostatnie kilka dni.

Polanówka

Niedziela, 17 lipca 2016 · dodano: 17.07.2016 | Komentarze 0

Dzień wyjątkowo paskudny, bo wietrznie i ciągły deszcz. Po południu jednak przestało padać, więc postanowiłem uczcić królewski etap Tour de Pologne i przejechać przynajmniej taki dystans, jak zawodowcy. Z dumą mogę powiedzieć, że się udało! Jadąc nad Zalew Zemborzycki z ulgą stwierdziłem, że trasa nie jest specjalnie mokra. Mocny wiatr z północy nie tylko wszystko ładnie osuszył, ale również pomagał mi aż do Polanówki. Dużo się zmieniło, od kiedy byłem tam ostatni raz. Łany zboża już pożółkły i w mocnych podmuchach wiatru szumiały jak morze. W tych okolicach również się rozpogodziło – chmury przepłynęły dalej, a mocne słońce od razu poprawiło mi nastrój. Nie trwało to jednak długo, bo szybko nadeszła kolejna fala jeszcze groźniej wyglądających chmur, z których w każdej chwili spodziewałem się zlewy. Aby nabić dodatkowe kilometry, na kontynuację pętelki dookoła Zalewu wbiłem się objazdem przez Nowiny i Krężnicę Jarą. Z ulgą dotarłem do domu, bo pogoda robiła się coraz bardziej paskudna.

Sobota, 16 lipca 2016 · dodano: 16.07.2016 | Komentarze 0

Po transmisji z Tour de Pologne, wyjechałem na pętelkę dookoła Zalewu. Warunki trochę lepsze, niż w okolicach Zakopanego, bo pomimo zaciągniętego chmurami nieba sucho i ciepło. Wiało konkretnie z północy, ale dzięki temu miałem pierwszą połowę trasy z mocnym wiatrem w plecy. Na nawrocie było z tym gorzej, ale szczęśliwie natrafiłem na rowerzystę, któremu nie spodobało się, że go wyprzedziłem. Podkręcił natychmiast tempo, wyszedł na czoło, a mnie nie pozostało nic innego, jak wieźć się jak król.

Piątek, 15 lipca 2016 · dodano: 16.07.2016 | Komentarze 0

Wiatry tarmoszące okolicę uspokoiły się po południu, więc wieczorem wybrałem się na pętlkę dookoła Zalewu. Z aparatem, bo na powrocie chciałem uwiecznić dla potomności podświetloną w barwy francuskiej tricolore Arenę Lublin. Rower w błocie po wczorajszym lesie i łańcuch rzężący ostatkiem sił – dobrej prezencji brak. Przejażdżka miała być luźna i była, z wyjątkiem nawrotu, na którym z jakimś góralem pobujałem się po zmianach. Zajechałem pod stadion jeszcze za dnia. Francuskie kolory jakieś takie wątłe, więc przeszedłem się tam wieczorem. Zastanawiam się tylko, w jakich kolorach ten stadion będzie podświetlony następnym razem. No a gdy wróciłem do domu, w Turcji już trwał pucz. Obyś żył w ciekawych czasach.

Zachód słonca w Lublinie

Kategoria <50, dzień, sakwy, samotnie, szosa

Po Lublinie i Zalew Zemborzycki

Czwartek, 14 lipca 2016 · dodano: 17.07.2016 | Komentarze 0

Transportowo po mieście, a później pętelka dookoła Zalewu Zemborzyckiego. Bardzo wietrzny dzień i to był jeden z powodów, dla których nad Zalew wybrałem się okrężną drogą przez Stary Gaj. W lesie bardzo wilgotno i momentami niezłe błoto, ale nie było mi żal, bo rower i tak do prania. Pojechałem z aparatem fotografować runo leśne, ale między drzewami było już tak ciemno, że z niezbyt szybkimi szkłami nie było ciekawie. Z lasu wyjechałem z zachodem słońca, więc pętla dookoła Zalewu już w kiepskich warunkach świetlnych. Lampka przednia nie pomagała. Chyba dlatego, że zostawiłem ją w domu. Pod wieczór mocny wiatr zaczął przepoczwarzać się w huragan i gdy na zachodnim brzegu dostałem go w plecy, niósł mnie niewiarygodnie. Niewiele brakowało, a przejechałbym wtedy małego kota, ale jakoś udało mi się go w głębokiej szarówce wypatrzeć i ostro wyhamować. Na trasie od Zalewu sporo idiotów bez oświetlenia (łącznie ze mną).

Stary Gaj w Lublinie
Stary Gaj w Lublinie © chirality

Grzyb nadgryziony
Grzyb nadgryziony © chirality

Grzyb pod liściem dębu
Grzyb pod liściem dębu © chirality

Receptakl sromotnika smrodliwego objedzony przez muchy (jedna właśnie kończy obiad) © chirality

Śpi jak Meksykanin
Śpi jak Meksykanin © chirality

Lepszy grzyb w dłoni, niż gołąb na dachu
Lepszy grzyb w dłoni, niż gołąb na dachu © chirality

Ślimak z grzyami
Ślimak z grzybami © chirality

Ku jasności
Ku jasności © chirality

Zachód słonca pod Lublinem
Zachód słońca pod Lublinem © chirality

Po Lublinie i Zalew Zemborzycki

Środa, 13 lipca 2016 · dodano: 13.07.2016 | Komentarze 0

Transportowo po mieście, a pod wieczór kółko dookoła Zalewu. Praktycznie cały dzień przewalały się po okolicy ciężkie chmury, ale nijak nie chciało z nich nic padać. Miałem opory przed wyskoczeniem nad Zalew, ale pomyślałem, że skoro do tej pory nie lunęło, to byłbym pechowcem, gdyby zaczęło padać, akurat gdy będę przez godzinę w trasie. Objazd Zalewu przyjemny i to pomimo tłumów. Łańcuch od ostatniego mokrego weekendu domaga się smaru i musi go dostać, bo jego dźwięki zaczynają mnie lekko irytować.

Kategoria <50, dzień, sakwy, samotnie, szosa

Wtorek, 12 lipca 2016 · dodano: 12.07.2016 | Komentarze 0

Myślałem, że wieczorem pofotografuję burzę, ale złowroga aura rozeszła się po kościach. Pojechałem więc na pętelkę dookoła Zalewu. Ciepło, słaby wiatr i niewielu rowerzystów na trasie – czego więcej potrzeba?