Czwartek, 28 maja 2015 · dodano: 14.01.2016 | Komentarze 0

Standardowa pętelka dookoła Zalewu. Trochę zimno i wietrznie, więc musiałem się nieco opatulić, ale i tak jazda przyjemna. Jedynym zgrzytem było to, że nieomal skasowałem jakąś kobietę na przejściu dla pieszych przez DDR. Podczas jazdy rowerem obserwujemy poruszające się obiekty i nasz mózg, biorąc pod uwagę prędkość naszą i tychże obiektów, kalkuluje bezkolizyjną trajektorię ruchu. Pieszych schodzących z przejścia klasyfikujemy jako minimalne zagrożenie, które da się objechać po lewej. Tak było i teraz, ale piesza postanowiła w połowie przejścia się zatrzymać. To jeszcze byłem w stanie antycypować, więc i tor jazdy zmodyfikowałem na bardziej w lewo. Następnie kobieta odwróciła się na pięcie i zaczęła iść w przeciwnym kierunku i przykucnęła, aby coś interesującego z DDR podnieść. Przez ten cały czas nawet się dookoła nie rozglądnęła. Udało mi się ją cudem objechać, bo gdyby doszło do kolizji, nawet nie wiedziałaby, co w nią wjechało.