Zalew Zemborzycki i Polanówka

Czwartek, 17 września 2015 · dodano: 11.01.2016 | Komentarze 0

Prawie standardowa pętla dookoła Zalewu z dodatkową pętelką przez Polanówkę. Wyprałem rower, bo już się tego domagał. Piękna słoneczna pogoda i do tego bardzo ciepło. Dlatego też na DDR do Zalewu tłumy rowerzystów, ale jakoś wyjątkowo składnie wszyscy jechali. Na ul. Osmolickiej omijałem uderzoną przez samochód sarenkę - szkoda zwierzęcia. Na zjeździe ul. Żeglarską dokładnie przyjrzałem się znakom drogowym. Rzeczywiście jestem tam na pierwszeństwie, więc moja wczorajsza rozmowa z kierowcą była jak najbardziej uprawniona. Na DDR wzdłuż Bystrzycy rowerzysta na góralu nie chciał się dać wyprzedzić i konkretnie się spiął. Mi w to graj, bo jazda na kole to jest to, co tygryski lubią najbardziej. Pięknie się jechało i szkoda, że rzadko mam okazję kogoś tak wykorzystać. Po jakichś dwóch kilometrach, góral już nie miał nic przeciwko temu, żebym to ja wyszedł na czoło. Siedział mi na kole aż do ronda rowerowego koło dworku Grafa, gdzie moja pętla ma nawrót. Na pożegnanie zasugerowałem góralowi zakup kasku, bo takie naginanie z nieosłoniętą głową wśród masy innych rowerzystów to igranie losem. Ludzie często popełniają ten błąd, że z zakupem kasku czekają do pierwszej kolizji. Po tej kolizji mogą już jednak nie być w stanie wsiąść na rower. Kiedyś sam jeździłem bez kasku, ale teraz sobie tego nie wyobrażam, szczególnie na szosówce. No i gdy widzę ludzi, którzy jadą bardzo szybko z gołą głową, to zawsze mam ochotę coś im powiedzieć.